Пример добре праксе: пројектна настава из Биологије за ученике четвртог разреда
<< Povratak

У оквиру програма упознавања ученика четвртог разреда са предметом Биологија, учитељица Сања Тонковућ и наставнк Горан Андрић организовали су извођење пројектне наставе са темом „Живи свет језера Мајдан“. Часови су релизовани у школи и на терену. Циљ овог облика наставе је подстицање и проширивање интересовања ученика за биологију и развој њихових интересовања да се на непосредан начин оствари контак са природом у непосредном окружењу.

У уторак 22. 3. 2016. год. одржана су два уводна часа према плану пројектне наставе. Ученици су упознати са начином реализације, свим активностима у току извођења овог типа наставе, с циљем да се на што очигледнији начин упознају са методама проучавања природе. На овим часовима, кроз тимски рад, подсетили су се и активности које су реализовали из предмета Свет око нас, Природа и друштво, Чувари природе. Сазнали су и шта ће изучавати у оквиру предмета Биологија од 5. до 8. разреда.


У суботу, 23. 4. 2016. год. релизована је теренска настава (8:00 до 15:30), на језеру Мајдан, кроз израду теренских задатака. Први теренски задатак: упознавање услова живота у језеру и околини; други теренски задатак: упознавање биљног света у језеру и околини; трећи теренски задатак: упознавање животињског света у језеру и околини.

У уторак 28. 4. 2016. год. одржана су два часа лабораторијских вежби у кабинету биологије на којима је одрађено: „Техника микроскопирања“, „Посматрање живих бића, под микроскопом, у капи воде из језера Мајдан“, „Посматрање грађе биљке мешинке, под увећањем бинокуларне лупе, из језера Мајдан“.

У четвртак 12. 5. 2016. год. одржан је завршни час када су ученици презентовали извештај са резултатима рада. Урађена је и евалуација овог типа наставе.