Primer dobre prakse: projektna nastava iz Biologije za učenike četvrtog razreda
<< Povratak

U okviru programa upoznavanja učenika četvrtog razreda sa predmetom Biologija, učiteljica Sanja Tonkovuć i nastavnk Goran Andrić organizovali su izvođenje projektne nastave sa temom „Živi svet jezera Majdan“. Časovi su relizovani u školi i na terenu. Cilj ovog oblika nastave je podsticanje i proširivanje interesovanja učenika za biologiju i razvoj njihovih interesovanja da se na neposredan način ostvari kontak sa prirodom u neposrednom okruženju.

U utorak 22. 3. 2016. god. održana su dva uvodna časa prema planu projektne nastave. Učenici su upoznati sa načinom realizacije, svim aktivnostima u toku izvođenja ovog tipa nastave, s ciljem da se na što očigledniji način upoznaju sa metodama proučavanja prirode. Na ovim časovima, kroz timski rad, podsetili su se i aktivnosti koje su realizovali iz predmeta Svet oko nas, Priroda i društvo, Čuvari prirode. Saznali su i šta će izučavati u okviru predmeta Biologija od 5. do 8. razreda.

U subotu, 23. 4. 2016. god. relizovana je terenska nastava (8:00 do 15:30), na jezeru Majdan, kroz izradu terenskih zadataka. Prvi terenski zadatak: upoznavanje uslova života u jezeru i okolini; drugi terenski zadatak: upoznavanje biljnog sveta u jezeru i okolini; treći terenski zadatak: upoznavanje životinjskog sveta u jezeru i okolini.

U utorak 28. 4. 2016. god. održana su dva časa laboratorijskih vežbi u kabinetu biologije na kojima je odrađeno: „Tehnika mikroskopiranja“, „Posmatranje živih bića, pod mikroskopom, u kapi vode iz jezera Majdan“, „Posmatranje građe biljke mešinke, pod uvećanjem binokularne lupe, iz jezera Majdan“.

U četvrtak 12. 5. 2016. god. održan je završni čas kada su učenici prezentovali izveštaj sa rezultatima rada. Urađena je i evaluacija ovog tipa nastave.